Jaunas iespējas mazajam uzņēmējam

2021. gada 22. septembrī Zemgales reģiona kompetenču attīstības centrs (ZRKAC) sadarbībā ar Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru (LIAA) organizēja tiešsaistes semināru “Jaunas iespējas mazajam uzņēmējam”.

Semināra pirmajā daļā LIAA Komunikācijas un informācijas departamenta platformas attīstības vadītāja Jekaterina Vanaga iepazīstināja ar valsts platformu biznesa attīstībai – Business.gov.lv. Šī platforma radīta ar mērķi palīdzēt uzņēmējam vienuviet redzēt aktuālo informāciju par valsts atbalstu, nekustamā īpašuma piedāvājumiem, sadarbības iespējām ar citiem uzņēmējiem, eksporta tirgiem, aktuālo nozarē, izmantot un pieteikties dažādiem e-pakalpojumiem. Reģistrējoties Business.gov.lv, konkrētajam uzņēmumam aktuālā informācija tiek pielāgota un rādīta personalizēti, atkarībā no atzīmētā attīstības līmeņa – attīstībai, eksportam u.tml.

Jekaterina Vanaga aicināja uzņēmējus pievērst uzmanību informācijai, kura tiek norādīta, reģistrējoties platformā, jo atkarībā no tā tiks rādīta personalizētā informācija. “Ja reģistrācijas laukus aizpildīsim maksimāli detalizēti, tas palīdzēs labāk saprast, kāda sadarbība iespējama ar citiem uzņēmējiem, investoriem. Tas sniegs precīzāku informāciju arī pašam lietotājam par pieejamajiem atbalsta instrumentiem, programmām, citiem pasākumiem,” uzsvēra LIAA pārstāve.

Business.gov.lv rīks biznesa attīstībai būs pieejams arī mobilajā lietotnē. Šobrīd tas tiek testēts. Plānots, ka jau oktobrī uzņēmēji to varētu izmantot, lai ērti, viegli un pārskatāmi atrastu personalizētu informāciju par sev aktuālo.

LIAA Komunikācijas un informācijas departamenta platformas attīstības vadītājas Jekaterinas Vanagas prezentācija

Semināra otrajā daļā komunikācijas eksperte Ieva Treija dalījās atziņās par uzņēmumu komunikāciju, uzsverot, ka tas ir viens no stūrakmeņiem veiksmīgai biznesa attīstībai. Komunikācijai ir jāatbilst mērķauditorijai, citiem vārdiem sakot, uzņēmējam ar klientu jārunā “vienā valodā”. Tika analizēti dažādi piemēri un dota iespēja arī pasākuma dalībniekiem spriest un domāt, meklējot savu pieeju. Eksperte minēja arī  dažus priekšnoteikumus, kuri var palīdzēt veidot veiksmīgu komunikāciju:

  • konsultēties ar profesionāli par komunikāciju un satura veidošanu (īpaši sākumposmā);
  • komunicēt, ievērojot sava uzņēmuma vērtības, principus;
  • saprast, kāds ir katra komunikācijas soļa mērķis;
  • izvēlēties 1 – 2 kanālus, kuros komunicēt regulāri un kvalitatīvi;
  • saprast, kā tiks mērīti rezultāti.

Ieva Treija analizēja arī izplatītākās kļūdas un mītus, kas saistīti gan ar komunikāciju kopumā, minot dažādus aspektus, kas saistīti ar konkrētiem jautājumiem, piemēram, preses relīzēm, sadarbību ar žurnālistiem u.tml. .

Komunikācijas ekspertes Ievas Treijas prezentācija

 

 

Atgriezties