Miniphänometa metodikai Vācijā jau 10 gadu

2013. gada 11. decembrī Hamburgā tika atzīmēti desmit gadi kopš Vācijā tiek ieviesta izglītojošā metodika sākumskolēniem - „Miniphänometa” jeb 52 aizraujoši eksperimenti mācību stundām un starpbrīžiem.

Metodikas mērķis ir skolēnu iespējami agra iepazīstināšana ar tehnikas norisēm, lai attīstītu viņu pētnieciskās prasmes un veicinātu viņu interesi par dabaszinātnēm. Idejas autors ir fizikas doktors Lucs Fīzers (Lutz Fiesser) no Flensburgas universitātes Vācijā. Metodika paredzēta bērniem no 1. līdz 6. klasei un eksperimentu staciju  izmantošana tiek rekomendēta arī fizikas stundās vecāko klašu skolēniem.

Latvijā šo metodiku 2012. gadā ar Jelgavas pilsētas pašvaldības atbalstu un sadarbībā ar Ziemeļvācijas metāla un elektroindustrijas uzņēmumu darba devēju apvienības NORDMETALL fondu sāka ieviest Zemgales reģiona Kompetenču attīstības centrs (ZRKAC). Metodikas ieviešanā Latvijā iesaistījušās jau 19 skolas.

11. decembrī Hamburgā notikušajā 10 gadu jubilejas konferencē ar īsu kopsavilkumu par metodikas ieviešanu Latviju pārstāvēja viens no Miniphänometa metodikas multiplikatoriem no ZRKAC, Zintis Buls.

Zemāk varat apskatīt izvilkumu no NORDMETALL publikācijas materiāla par jubilejas konferences norisi.

Atgriezties