Seminārs uzņēmējiem par mājas lapu veidošanu

Zemgales reģiona kompetenču attīstības centrs (ZRKAC) 21. martā uzņēmējiem Digitālās nedēļas un cikla “Digitālo prasmju ABC uzņēmējiem” ietvaros piedāvāja pilnveidot savas digitālās prasmes bezmaksas tiešsaistes pasākumā “Mājas lapas veidošanas iespējas ar tiešsaistes rīku Canva.

Semināra ievaddaļā dalībnieki tika iepazīstināti ar atšķirībām starp terminiem: tīmekļa vietne, tīmekļa lapa, mājaslapa. mērķlapa, kā arī Specifiskās sociālo tīklu tīklu sasaistes (bio link) lapas, tā ir tīmekļa lapa, kurā apvienotas visas būtiskās tīmekļa vietnes lai novirzītu uz tām auditoriju. Pēdējais variants ir ērti izmantojams Instagram profilā, kur sākuma izkārtojumā iespējams ievietot tikai vienu aktīvo linku.

Turpinājumā klausītājiem tika sniegts praktisks ieskats vienas tīmekļa vietnes (one-page/single page websites) izveidē ar tiešsaistes rīku Canva. Tā ir viena lapā, kurā ir iekļauta svarīgākā informācija par uzņēmumu. Tā kā visa informācija ir izvietota vienā lapā, iepriekš ir jāizdomā, kā to vislabāk izvietot, saprotot, ka svarīgāko izvietot augšpusē, savukārt mazāk būtisko, lapas lejas daļā. Pamatlietas, kam būtu jābūt iekļautām ir sekojošas:

1. vērtību piedāvājums (value proposition ) – ar to saprotot uzņēmuma būtību; vērtīgāko, ko uzņēmums var klientam piedāvāt – preci, pakalpojumu vai pievienoto vērību, klienta problēmas risinājumu.

2. klientu atsauksmes – izvēloties preci vai pakalpojumu pircējam ir svarīga citu pircēju pieredze, tāpat šajā sadaļā var iekļaut ziņas arī par apbalvojumiem un citiem sasniegumiem, ja tādi ir.

3. aicinājums veikt darbību (call-to-action) – nozīmē, skaidra norāde ko darīt – zvanīt, rakstīt, doties uz internetveikalu, lai iegūtu konkrēto preci vai pakalpojumu. Šim vēstījumam ir jābūt skaidram, bet nevajadzētu pārspīlēt ar tā daudzumu. Respektīvi, lai tas neizskanētu pārāk bieži, jo tad tas radīs pretēju efektu – atgrūdīs potenciālo klientu.

Svarīgi ir pārdomāt vizuālo identitāti, lai klientu prātos veidotu asociāciju ar konkrēto uzņēmumu. Noteikti jāiekļauj arī kontaktinformācija un pēc nepieciešamības var izveidot arī biežāk uzdoto jautājumu sadaļu.

Tiešsaistes nodarbības noslēgumā varēja uzzināt aktuālo par mājaslapas publicēšanu. Tāpat tika sniegts ieskats par populārāko domēnu iegādes vietnēm, kā tās piesaistīt savam kontam, kā izvēlēties domēnu vārdus, uzzināt vai iecerētais domēna vārds ir brīvs, kā arī, kā iespējams rediģēt vai dzēst nevajadzīgās lapas.

Semināra prezentācija pieejama šeit:

 

Palielināt: Mājaslapu veidošana Canva

 


Atgriezties