Mūsdienīga uzņēmējdarbība Instagram

Zemgales reģiona kompetenču attīstības centrs (ZRKAC) 15. septembrī organizēja cikla “Digitālo prasmju ABC uzņēmējiem” trešo semināru “Mūsdienīga uzņēmējdarbība Instagram”. Semināru vadīja ZRKAC Uzņēmējdarbības nodaļas galvenā speciāliste Gundega Fedotova. Tajā dalībnieki varēja uzzināt, kā izveidot Instagram biznesa profilu, kas jāņem vērā uzņēmumam, darbojoties Instagram, kā veidot estētisku un vienotu profila vizuālo tēlu.

Domājot par Instagram profila izveidi uzņēmumam, ir svarīgi saprast, kas būs uzņēmuma auditorija, kādā valodā (latviski, angliski) saturs tiks veidots, kam konkrētais produkts vai pakalpojums ir domāts. Jābūt skaidrai vīzijai par to, kāds būs tēls un kā tas tiks pozicionēts. Saturam jābūt ar noteiktu mērķi, plānotam. Ir vērtīgi sastādīt plānu dienai, nedēļai, mēnesim utt., lai saturs šķistu saistošs un vērtīgs ne vien esošajiem, bet arī potenciālajiem sekotājiem.

Darbojoties Instagram, ir jādomā par to, kā būt klātesošam un pamanāmam, gan veidojot un publicējot savu saturu, gan daloties ar citu radīto, komentējot, pieminot arī citus satura radītājus. Tas palīdz gan koptēla veidošanā, gan sekotāju piesaistē. Piemēram, ja uzņēmuma  pārstāvētā joma ir saistīta ar telpaugu tirdzniecību, sekojot līdzi citiem lietotājiem, kas publicē saturu par šo tēmu, komentējiet un iesaistieties, un tādējādi dabiski iekļausieties telpaugu interesentu kopienā.

“Veidojot uzņēmuma profilu, tam ir jābūt ar vienkāršu un atpazīstamu lietotājvārdu, darbības sfēru, saukli, izmantojot # jeb mirkļbirkas. Mirkļbirkas ir īpaši svarīgas, jo Instagram algoritms tiek veidots, balstoties uz to lietojumu. Lietderīgi būtu izveidot sarakstu ar ikdienā izmantojamām mirkļbirkām. Šobrīd vienā publicētajā ziņā tām vajadzētu būt ap 11. Mirkļbirkas var būt saistītas ar pārstāvēto industriju, nišu, konkrētā uzņēmuma zīmolu, kopienu, vietu vai arī kādu pasākumu. Tās lietojot, jāievēro garumzīmes un mīkstinājuma zīmes, citādi sākotnējais vārds var pārtapt par citu vārdu,” akcentēja G. Fedotova.

Veidojot ziņas, ievietojot storijus jeb stāstus, publicējot dažādus video, tai skaitā live, izmantojot IGT (Instagram TV), ik pa laikam ieteicams ieskatīties Instagram analītikas sadaļā. Tajā tiek apkopota statistika par sekotāju parametriem (kopējais skaits, demogrāfiskie dati, sekotāju aktivitātes u.tml.). Šāds iekšējais audits ik pa laikam noder, lai pārbaudītu, vai plānotās darbības sniedz atdevi, identificētu to, kas uzlabojams vai jāmaina atbilstoši jaunākajām algoritma izmaiņām Instagram, kā arī – lai nospraustu jaunus mērķus.

Semināra noslēgumā dalībnieki saņēma arī mazu “dāvanu” – semināra vadītājas sagatavotu pirmreizējo iekšējā audita kontrolsarakstu Instagram ar atzīmējamām pozīcijām. Ja uz doto apgalvojumu ir iespējams atbildēt apstiprinoši, tad viss kārtībā, ja ne, iespējams, ir vērts papētīt tuvāk, ko iespējams uzlabot.

Ar semināra prezentāciju var iepazīties šeit.

ZRKAC Uzņēmējdarbības atbalsta nodaļas vadītāja, atklājot semināru, informēja par aktuālākajiem pasākumiem uzņēmējdarbības atbalsta jomā un īpaši aicināja apmeklēt nākamo semināru "Jaunas iespējas mazajam uzņēmējam” 22.septembrī pulksten 10, kurā būs iespēja iepazīt inovatīvu rīku biznesa attīstībai - platformu business.gov.lv, uzzināt par svarīgāko uzņēmuma komunikācijā tiekoties ar Ievu Treiju. Pieteikšanās šeit.

Savukārt 21. oktobrī pulksten 10, un tajā varēs uzzināt, ar ko sākt domājot par uzņēmuma kopējo tēlu, kā atrast piemērotāko, kādi tam ir priekšnoteikumi, kā izmanto vizuālo tēlu. Pieteikšanās šeit.

Vairāk informācijas: rakstot uz e-pastu uznemejdarbiba@zrkac.jelgava.lv vai zvanot pa tālruni 63012155.

 

 

Atgriezties