Spēka lādiņš pedagogiem

Zemgales reģiona kompetenču attīstības centrā (ZRKAC) 28. aprīlī notika “Spēka darbnīcas pedagogiem”. Ikgadējā pozitīvās uzlādes diena, kurā skolotājiem ir iespēja atjaunoties, pasmelties enerģiju un atjaunot savu iekšējo smaidu, lai varētu ar prieku turpināt savu profesionālo darbību, sākās ar ievadlekciju “Radošā enerģija labizjūtas veicināšanai profesionālajā dzīvē”, ko lasīja Anna Šteina, sertificēta mākslas terapeite (drāmas terapeite), supervizore, aktrise, teātra un runas pedagoģe.

Lai “neizdegtu” un būtu labs profesionālis, ir nepieciešams stimulēt savu radošo enerģiju. Sava potenciāla realizēšana dažādās jomās un sociālajās lomās ļauj sajust labizjūtu – apmierinātību ar dzīvi kopumā.

Savu radošo potenciālu varēja attīstīt praktiskajā darbnīcā “Zeltīšana”, ko vadīja mājturības skolotāja Ieva Hofmane. Zeltīšana ir mākslinieciskās apstrādes tehnika, kas piešķir vienkāršiem priekšmetiem izsmalcinātību un oriģinalitāti, izmantojot speciālu līmi, laku, foliju. Tā bija iespēja radīt skaistumu ar savām rokām un iepriecināt sevi vai veikumu pasniegt kādām dāvanā, tādējādi saņemot pozitīvu enerģijas lādiņu.

Skaistas ir arī dārgakmeņu rotas, bet kāda enerģija un spēks tām piemīt? Akmens nēsāšana vai to izvietojums uz ķermeņa tika pielietots jau seno dziednieku praksē. Minerālu izmantošana ārstēšanā bija aprakstīta medicīniskajos manuskriptos Senajā Ēģiptē, Tibetā, Ķīnā, Mongolijā, Indijā. Jau kopš pirmsākumiem cilvēki pievērsuši uzmanību krāsainajiem minerāliem un to radītajai gaismas spēlei. Kāda mijiedarbība notiek starp akmeni un cilvēka organismu? Kāda ir akmens dziedējošā nozīme? Interesenti kopā litoterapijas pasniedzēju Ilzi Krūmu izzināja atbildes uz šiem jautājumiem darbnīcā “Akmeņu spēks un nozīme”.

Spēks piemīt ne vien akmeņiem, bet arī vārdam. Ne reizi vien katrs no mums ir pārliecinājies par to, ka viens teikums var iedvesmot vai radīt citas emocijas, kas izsauc konkrētu rīcību. Tāpat arī “vārdu spēks” piemīt veselam stāstam – pasakai. Par “Pasakas varoņa spēku” varēja pārliecināties arī Annas Šteinas vadītajā drāmas terapijas meistarklasē, kurā radošā veidā varēja apzināties savas personības spējas, potenciālu un resursus, atmodināt savu radošo enerģiju un piedzīvot spēlēšanās prieku.

Pasakas un stāsts ir viens no komunikācijas veidiem, kā nodot konkrētu un apzinātu vēstījumu. Ikdienā tomēr vairāk komunicējām dialogā, tāpēc svarīgi ir saprast, kā padarīt komunikāciju efektīvāku. Ar ieteikumiem šajā jomā dalījās pašizaugsmes treneris Reinis Kristiāns Širokovs. Viņš stāstīja par to, kas bagātinās prasmi motivēt sevi un sarunu biedrus efektīvai, pozitīvai, saturīgai ikdienas komunikācijai, pievēršot uzmanību jautājumu uzdošanai un vārdu izvēles nozīmei.

Sevis pilnveide gan profesionāli, gan attīstot personību kopumā, ļauj saglabāt radošumu, izpaust savu potenciālu, nodrošinot balansu, atvairīt “izdegšanas sindromu”, kas raksturīgs pedagogu profesijai. Vairojot labizjūtu sevī, katru dienu dzīvosim pilnvērtīgi un priecāsimies par mirkli!

Galerija

Spēka dabnīcas pedagogiem 28.04.2017
Atgriezties