Jelgavnieki jaunuzņēmēju konferencē "Biznesa radars"
Publicēts: Piektdien, 2017. gada 31. martā 11:05
Vieta: Ventspils

2017. gada 24. februārī, Zemgales reģiona kompetenču attīstības centra Uzņēmējdarbības atbalsta nodaļas pārstāvji kopā ar 4 pedagogiem un 7 skolēniem/audzēkņiem – potenciālajiem jaunajiem uzņēmējiem no Jelgavas Spīdolas ģimnāzijas, Jelgavas Tehnoloģiju vidusskolas un Jelgavas Amatu vidusskolas apmeklēja jaunuzņēmēju konferenci “Biznesa radars”, kas notika Ventspils Teātra namā “Jūras vārti”. Konference pulcēja vairāk kā 700 jauniešus, uzņēmējdarbības atbalstītājus un pedagogus no visas Latvijas. Īpaši noderīgs šis pasākums bija ikvienam topošajam, jaunajam un mazajam uzņēmējam, kuram nepieciešamas praktiskas zināšanas un noderīgi padomi, biznesa idejas veiksmīgai uzsākšanai vai attīstībai, vai arī vienkārši – motivācijai domāt par biznesa uzsākšanu nākotnē, pamatojoties uz jauno un arī pieredzējušo uzņēmēju veiksmes stāstiem un arī pieļautajām kļūdām. Tie bija 15 stāsti par pakalpojumiem un produktiem tepat no Latvijas, kuri ir mīlēti mājās un pieprasīti aiz valsts robežām.

Konferences saturs bija veidots trīs savstarpēji saistītās tēmās – klientu atrašana un piesaiste, produkta attīstība un pārdošana, kā arī eksporta tirgus iekarošana. Lekciju starplaikos konferences dalībniekiem bija sagatavoti praktiski uzdevumi darba burtnīcās, kas mudināja pielietot jauniegūtās zināšanas praksē, veidot piezīmes un idejas nākotnes Biznesa attīstībai. Pasākumu vadīja iedvesmojošs, atraktīvs un veiksmīgs jauns uzņēmējs Artis Daugins, kurš var kalpot jauniešiem kā jaunā uzņēmēja ideālais tēls.

Koonferencē uzstājās arī uzņēmējs, kura ražotā produkta receptūra tapusi Jelgavā – brokastu pārslu ražošanas uzņēmuma Milzu! saimnieks Enno Ence, kurš uzsvēra : „Tavs uzņēmums ir tik spēcīgs, cik spēcīga ir Tava komanda!”, Ieva Sulutaura – Bee In (materiāls ēdiena uzglabāšanai) iepazīstināja ar jauno produktu, bet Aizputes jaunais uzņēmējs Sandris Štāls stāstīja par ģimenes lomu biznesa attīstībā. Runāja uzņēmēji, kuri ražo produktus bērniem – Dip Dap (bērnu skrejriteņi) un Gigi Bloks (lielizmēra rotaļkluči) dibinātāja Ilona Viļuma jaunos un potenciālos uzņēmējus rosināja domāt, uzdodot jautājumu: „Kas man jādara šodien, lai bizness augtu rīt?” Par pieredzi klientu atrašanā aiz Latvijas valsts robežām pastāstīja Wild Good (eko ķemmes no mežacūku sariem), bet Mikus Opelts Giraffe360 kliedēja mītus par eksportu. Purpurs (papīra izstrādājumi) īpašniece Beāte Dronka bija pārliecināta: „Tava ideja ir tik liela, cik liels esi Tu pats”, Matīss Nīmanis no Autine (profesionālie darba rīki) uzsvēra kvalitātes un sadarbības nozīmi , One Wolf (dizaineru veidots apģērbs) pārstāve Sarmīte Mickeviča aicināja ikvienu domāt un darboties radoši..

Tehnoloģiju jomu pāstāvēja tādi veiksmīgi uzņēmumi kā Catchbox (mikrofons auditorijas iesaistei) un Miķelis Studers demonstrēja mikrofonu darbībā, Cheeksup (spēle – rehabilitācijas sistēma bērniem) veidotāja Ilze Zaharāne vēstīja par to, kā tiešais darbs pāraudzis biznesā, Froont (mājas lapu izveides platforma) līdzīpašnieks Sandijs Ruļuks ieteica: „Iemācies teikt nē!”, kā arī „būvējot produktu, tas jādara pa posmiem, katrā posmā testējiet”.

Par savu pieredzi stāstīja Ernests Štāls Techhub Riga (Latvijā nozīmīga start-up organizācija), bet Vilis Brūveris – Tuesi.lv veidotājs rosināja saskatīt radošos, darbīgos cilvēkus visapkārt, savukārt Līderu skolas vadītājs Jānis Java ieteica: „Nevar sēdēt un gaidīt, vai pamanīs. Iniciatīva jāizrāda pašam.”

Konferences noslēdzošo stāstu par mārketinga un radošama dzirksti uzņēmumā sniedza radošais direktors Voldemārs Dūdums.

Pasākums noslēdzās ar tīklošanās sesiju, kas deva jaunus impulsus, jaunus kontaktus, pieredzi un iespēju individuālām sarunām ar uzņēmējiem un piešķīra pasākumam brīvu un pozitīvu gaisotni.

Atgriezties