Iekšējo enerģijas rezervju aktivizēšana

Zemgales reģiona kompetenču attīstības centrā (ZRKAC) 6. maijā notika “Spēka darbnīcas pedagogiem”.

Lai skolotājs varētu sekmīgi palīdzēt skolēniem sagatavoties dzīvei, ļaujot saprast pašiem savu iekšējo pasauli, vērtības, attīstot talantus un personībukopumā, ir jāspēj dot, taču tas iespējams tad, ja devējs pats ir priecīgs, apmierināts un iedvesmots. Tāpēc laiku pa laikam pedagogiem ir jāspēj pasmelties enerģiju un atjaunot savu iekšējo smaidu, neļaujot tam apdzist. Spēka darbnīcās skolotājiem bija iespēja apstāties, ieklausīties, padomāt par sevi, nevis par skolēniem, par to, kas mēs katrs esam, ko un kāpēc mēs gribam, kā iztēlojamies savu rītdienu un cik lielā mērā esam līdzsvarā.

Ievadlekcijā karjeras konsultants un astropsihologs Mārtiņš Geida aicināja klātesošos ieskaties savā spoguļattēlā un veikt dvēseles revīziju, padomājot par lietām, kas traucē būt klātesošam – šeit un tagad, izbaudīt mirkli. Katram ir atšķirīgas vēlmes, principi, vērtības un lietas, kas iepriecina, tādēļ ir jāspēj dzīvot harmonijā ar sevi. Nav jāgaida, kad pienāks atvaļinājums, piektdienas pēcpusdiena vai algas diena, bet jāpriecājas par katru mirkli, jāizbauda katra diena. Mums gadā ir 365 dienas. Cik no tām mēs pilnvērtīgi nodzīvojam, nevis līdzīgi kā dators atrodamies „gaidīšanas” režīmā? Ja nu gadījumā rutīnā un ikdienas skrējienā ir gadījies aizmirst, ko nozīmē priecāties par katru mirkli, ieteikums ir vienkāršs – jākomunicē ar tiem, kas to praktizē ikdienā, jo entuziasms un labais noskaņojums ir “lipīgs”.

Katrs ilgojas pēc pozitīvas saskarsmes. Ko darīt, lai arī ar mani citiem komunikācija šķistu jauka? Atbildes uz šiem jautājumiem tika meklētas vienā no trijām radošajām darbnīcām – „Empātija”. Spēja ieklausīties citos veidojas no spējas pašam dzirdēt un saprast gan savu ķermeni, gan dvēseli– apmierināt un līdzsvarot vajadzības visos līmeņos. Šajā darbnīcā dalībniekiem bija iespēja ieraudzīt savu domu, emociju un vēlmju vizuālo transformāciju, zīmējot savu elektromagnētisko lauku – auru. Krāsas mūs ietekmē neapzinātā līmenī, bieži vien izvēlamies tādas krāsas apģērbu, kādā ir mūsu aura, taču, uzvelkot sev nepiemērotas krāsas drēbes, nejūtamies kā „savā ādā”, ko sajūt arī apkārtējie. Lai būtu saskaņā ar sevi, jāspēj ieklausīties sevī.

Spēju ieklausīties sevī var trenēt, klausoties gongu skaņās, tādējādi nonākot dziļas relaksācijas stāvoklī. Šajā darbnīcā dalībnieki sākumā pozitīvi „uzlādēja” viens otru, veicot īpašus vingrinājums, piemēram, ar kāda žesta palīdzību otram nosūtot kādu ziņu. Labais vairo labo, un jau pēc brīža klātesošo sejas vēstīja vienu – prieku. Pēc grupas saliedēšanās Gongu meistare un centra „Zelta aplis” vadītāja Inga Rancāne ļāva klausītājiem gremdēties skaņu pasaulē. Atslābinoties iespējams nonākt meditatīvā stāvoklī, tādējādi apzinoties savu ķermeni un ieklausoties tajā. Tajās ķermeņa vietās, kur harmonijas trūkst, var just tādu kā diskomfortu, taču seansa laikā sajūtas mainās un organisms tiek attīrīts – harmonizēts. Gongu skaņu meditācija ir kā sava veida ceļojums iztēlē, lai atjaunotu līdzsvaru, tas dod spēku gan emocionālā, gan fiziskā, gan mentālā līmenī.

Pozitīvi uzlādējoties un esot harmonijā gan ar sevi, gan apkārtējiem, ar prieku gribas dalīties, lai vairotu labās sajūtas. Viens no veidiem, kā radīt ko skaistu un iepriecināt otru, ir dekupāža. Ieva Hofmane, vizuālās mākslas un mājturības skolotāja, dalījās savās zināšanās un prasmēs, ļaujot iepazīt skaistuma tapšanas ceļu. Izmantojot iztēli un darbojoties, iespējams ne tikai atslēgties no pelēkās rutīnas, ienesot tajā skaisto, bet apgūt arī jaunas prasmes – krāsu saskaņošanu, kompozīcijas veidošanu. Radīšanas process ļauj baudīt mirkli, kurš ne tikai darba tapšanas procesā, bet arī vēlāk sniegs gandarījuma izjūtu par paveikto.

Lai katru dienu mēs dzīvotu pilnvērtīgi un spētu priecāties par mirkli, laiku pa laikam nepieciešams iegremdēties harmonizējošajā skaņu pasaulē, ieklausīties sevī, lai veiktu iekšējās pasaules „virus scan” un nepieciešamos „update”, tādējādi ar prieku vairotu skaisto!

Galerija

Spēka darbnīcas pedagogiem
Atgriezties